منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 23
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 274
بازدید کل : 25486
تعداد مطالب : 327
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1


Alternative content



آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 327
:: کل نظرات : 5

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 8

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 23
:: بازدید هفته : 24
:: بازدید ماه : 274
:: بازدید سال : 2191
:: بازدید کلی : 25486
نویسنده : فرهنگیان
پنج شنبه 20 شهريور 1393

این جلسه در تاریخ 93/6/20در مکان سالن جلسات اداره آموزش وپرورش باحضوراعضای شورای کانون برگزارگردید.ابتداتلاوت قرآن کریم وپس از آن به سه پیشنهاد ات وبرنامه های هفته دفاع مقدس پرداختند ودر پایان قرارشد برنامهایی نظیر 1- آزین بندی وساخت سنگر 2- دعوت از سخنران درمدارس جهت بیان خاطرات  3-دیدار با امام جمعه 4- دیدار با خانواده شهدای فرهنگی 5- برگزاری پیاده روی وزیارت عاشورا در کنار جوار شهدای گمنام 6- برپایی ایستگاه صلواتی


:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فرهنگیان
پنج شنبه 20 شهريور 1393

درتاریخ 93/6/20جلسه شورای قشر درسالن جلسات اداره آموزش وپروش برگزارگردید.

1- در ابتدا باتلاوت قرآن کریم خواهرکشاورز ضمن خیرمقدم  وبیان سورت جلسه سخنانی ایراد نمودند2-  ودر ادامه یکی از اعضابا بیان پیشنهاداتی  درخصوص مشخص کردن برنامه یکساله حلقه های صالحین -شناسایی حلقه های صالحین موفق وبازدید وارزیابی حلقه های صالحین رامطرح کرد.


:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فرهنگیان
سه شنبه 18 شهريور 1393

این جلسه درتاریخ 17/6/93 ساعت10:30 صبح درمکان سالن جلسات اداره آموزش وپرورش برگزارگردید.

1-درابتداتلاوت قرآن کریم وپس ازآن قرائت وصیت نامه یکی ازشهدای شهرستان وبعدازآن سخنی از فرمایشات مقام معظم رهبری ایرادفرمودند.

2- وبعدازآن خواهرکشاورز مدیر کانون بسیج فرهنگیان این شهرستان ضمن تشکر وقدر دانی ازحضور کلیه سرگروه هاوتبریک به مناسبت میلاد امام رضا (ع)وگرامیداشت قیام خونین 17 شهریورپیرامون اهمیت حلقه های صالحین دربین فرهنگیان سخنانی ایراد کردند پس از آن مربی طرح صالحین برادرحبیب اله روستا به بیان چگونگی برگزاری حلقه های صالحین پیشنهاداتی بیان کردند وبعداز آن کلیه اعضاءباتوجه به موضوعجلسه پیشنهادو راهکارهای خود راارائه کردند این جلسه درپایان مصوباتی به همراه داشت.


:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فرهنگیان
پنج شنبه 13 شهريور 1393

امروز پنج شنبه 93/6/13جلسه حلقه های صالحین امام صادق  برگزار گردید1- ابتدا تلاوت قرآن کریم وپس ازآن  وصیت نامه شهداقرائت گردید.

2-پس ازآن برادر عبیدی پیرامون استراژدی آموزش وپرورش واینکه با توجه به شروع سال تحصیلی واهمیت آموزش وپرورش دانش آموزان دقت بیشتری شود پس ازآن اعضاهرکدام به بحث وتبادل نظر دراین مورد پرداختندواینکه مدرسه ازسه عضرمحکم دانش آموزواولیاءبه وجود آمده ونیازاست که کاری شودتمامی اولیاءانجام امورات مدرسه همکاری کنند.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فرهنگیان
پنج شنبه 13 شهريور 1393

به مناسبت میلاد باسعادت امام رضا(ع)دراداره آموزش وپرورش مراسم جشنی توسط کانون بسیج فرهنگیان باهمکاری اداره آموزش وپرورش این شهرستان برگزارگردید .

1- دراین برنامه ابتدا زیارت عاشوراوپس ازآن مولودخوانی توسط یکی ازمداحان  فرهنگی این شهرستان برگزارگردید  ودرپایان نیز مهمانان دعوت سفره امام رضا (ع)به صرف صبحانه بودند.


:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فرهنگیان
چهار شنبه 12 شهريور 1393
هشت ذکر مهم و برگزیده از امام هشتم (ع)

«یا حیُّ یا قیُّوم»

امام رضا علیه السلام می فرماید:هر شخص مؤمن این دو اسم را ورد خود سازد، عمرش دراز شود و در دل‏ها تصرّف کند و محبوب خلایق گردد. ( خواصّ آیات قرآن کریم: ۶۸)

«یا حیُّ یا قَیّوم» دو اسم از اسماء جلاله الهى است که چون با هم گفته مى ‏شوند یک‏ ذکر حساب مى ‏شود.

«یا مَلِک»

امام رضا علیه السلام می فرماید: هر شخص مؤمنی این اسم را نوزده مرتبه با نیّت خالص و توجّه به خدا و معناى‏ آن بخواند، از خلق بى ‏نیاز گردد و در دنیا و آخرت مرفّه‏ الحال شود. ( خواصّ آیات قرآن کریم: ۶۹ )

«یا حَفیظ»

امام رضا علیه السلام می فرماید: هر شخص مؤمنی اسم «حَفیظ» را در روز جمعه بعد از نماز ۹۹۹ ‏مرتبه، با نیّت خالص و توجّه به خدا و معناى آن بخواند، و با خطّ ریز بنویسد و آن را تعویذ ساخته بر بازو بندد، از وسوسه شیطان، شرّ سلطان، خیالات ‏فاسده و باطله و ضرر درّندگان و حیوانات موذى در امان بماند.( خواصّ آیات قرآن کریم: ۷۱)

«یا باسط»

امام رضا علیه السلام می فرماید: هر شخص مؤمن در وقت سحر با طهارت دست به سوى آسمان بردارد و ده ‏مرتبه با نیّت خالص و توجّه به خدا و معناى آن بگوید: «یا باسِط» و به ‏روى خود بمالد، هرگز محتاج نگردد و از غم فقر و نیازمندى رهایى یابد و از جایى که گمان نداشته باشد نعمت به او رسد و روزى او فراوان شود.( خواصّ آیات قرآن کریم: ۷۳ )

«یا فتاح»

امام رضا علیه السلام می فرماید: هر شخص مؤمن در روز جمعه بعد از نماز صبح، هفتاد مرتبه با نیّت خالص وتوجّه به خدا و معناى آن، دست بر سینه گذارد و بگوید: «یا فَتَّاح»، غفلت ‏از دل او خارج شود و خداوند متعال درِ دلِ او را به سوى عالم نور و معنى ‏مى ‏گشاید.( خواصّ آیات قرآن کریم: ۷۷ )

«یا وَدُود»

از امام رضا علیه السلام روایت شده برای رفع اختلافات در زندگی و ایجاد همدلی و مهربانی میان همسران هزار و یک مرتبه این اسم‏ را بر مویز یا خوراکى دیگر با نیّت خالص و توجّه به خدا و معناى آن بخواند و مرد و زن هر دو از آن بخورند.( خواصّ آیات قرآن کریم: ۷۷)

«یا قُدُّوس»

از امام رضا علیه السلام روایت شده: هر شخص مؤمن اوّل ظهر این اسم را صد و هفتاد مرتبه با نیّت خالص و توجّه ‏به خدا و معناى آن بگوید، دل او نورانى شود و از وسوسه شیطان در امان باشد.( خواصّ آیات قرآن کریم: ۸۲)

«یا سَلام»

از امام رضا علیه السلام روایت شده: هر شخص مؤمن صد و سى و یک مرتبه اسم «سَلام» را با نیّت خالص وتوجّه به خدا و معناى آن بر بیمار بخواند، آن مرض برطرف شود.

و نیز آن حضرت فرمودند: اگر شخص مؤمن این اسم را بر نقره نقش کند و همیشه همراه خود نماید به ‏شرطى که با طهارت باشد، از شرّ شیطان حفظ گردد و بر دشمنان غلبه یابد و باایمان سالم از دنیا برود.( خواصّ آیات قرآن کریم: ۸۲)/قدس
 

:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فرهنگیان
سه شنبه 11 شهريور 1393

روزششم ذی القعده روزحضرت احمدبن موسی ع گرامی باد

برادر امام رضا شاهچراغ ما تویی     گل عزیزاهل بیت رونق باغ ماتویی

باهمه قیل وقال مانظرنمابه حال ما    تومظهرسعادتی چشم وچراغ ماتویی

سراغ کس نمی رود کبوتر دلم دگر     کوی توهست مقصدم راه وسراغ ماتویی

شعرازبرادربسیجی عبدالحمیدروحانی

 


:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فرهنگیان
یک شنبه 9 شهريور 1393

ماهواره آفت جان می شود  ***موجب تضعیف ایمان می شود

ماهواره زهرمهلک می شود *** باعث وسواس انسان میشود

ماهواره سم هر قلب سلیم ***  فاسد از او قلب خوبان میشود

ماهواره افعی خوش آب ورنگ***  نیش او چون نارسوزان میشود

ماهواره میفریبد بعدازآن        ***      کم کمک همکارشیطان میشود

خوب آن هم بابدی آمیخته ***      فکرماازآن پریشان میشود

گرکه روزی محوگرددبین ما  ***      دین ماهمچون گلستان می شود

شعر ازبرادر بسیجی عبدالحمید روحانی

 


:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فرهنگیان
شنبه 8 شهريور 1393
بمناسبت هشتم شهریور؛ شهادت رییس جمهور مردمی ونخست وزیرش
پیش نماز (ف 111)؛ عامل ترور رجایی و باهنر
پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: با بروز کشمکش ها و تنش هایی میان بنی صدر رئیس جمهور و طرفدارانش با پیروان خط امام (ره) و بروز کارشکنی هایی از سوی این لیبرال مآب ها و در پی نظر بعضی از نمایندگان مجلس به عدم کفایت سیاسی او، رهبر انقلاب حکم عزل وی را در تاریخ 1/4/1360 صادر نمودند.

پس از ان بحث بر سر انتخاب آغاز گردید و از بین عباس شیبانی، علی اکبر پرورش، حبیب الله عسگر اولادی و محمدعلی رجایی1، سرانجام در تاریخ 10/5/1360 شورای نگهبان ضمن تایید صحت انتخابات رجایی را با اکثریت آرا به عنوان ریاست جمهور انتخاب و مورد تأیید نمودند.

شهید رجایی پس از انجام مراسم تحلیف در مرداد ماه 1360، با کمک دکتر محمدجواد باهنر2 به عنوان نخست وزیر زمام امور را به دست گرفتند ولی با اوضاعی نابسامان روبرو بودند و آن واقعه هفتم تیر بود که شهید بهشتی به همراه چندین تن از یارانشان که به حق نیروهایی زبده و کارآمد بودند به فیض شهادت نایل شده بودند و از همه مشکلتر سختی های نشات گرفته از جنگ و محاصره اقتصادی بود، ولی شهید رجایی با توکل بالای خود و با کمک نخست وزیر زبده ی خود، گام در این راه نهاده بود.
 
ماجرای شهادت رجائی و باهنر
شهید رجایی که در ذهن خود اهداف سازنده ای برای ایران نوپای اسلامی پرورانده بود، تنها 28 روز از مدت ریاست جمهوریش نگذشته بود به فیض شهادت نایل آمد.
شاید بهترین منبع درباره ی واقعه هشتم شهریور، کتاب زندگی نامه سیاسی شهید رجایی باشد، در این کتاب چنین می خوانیم:
ساعت 45/14 دقیقه روز یکشنبه هشتم شهریور ماه 1360، جلسه شورای امنیت کشور در طبقه اول ساختمان نخست وزیری تشکیل شد، جلسه شورای امنیت معمولاً روزهای یک شنبه هر هفته با شرکت فرماندهان ارگان انتظامی، حفاظتی و امنیتی و برخی از مسئولین کشور به ریاست نخست وزیر تشکیل می شد، رجایی در طول دوره ی نخست وزیری اش ریاست جلسه را بر عهده داشت، البته چند جلسه پس از انتخاب به ریاست جمهوری از جمله جلسه هشتم شهریور، شورای امنیت تحت نظر ایشان تشکیل شد.

این جلسه آخرین جلسه ای بود که به ریاست وی تشکیل می شد، و قرار بود از جلسه آینده محمدجواد باهنر (نخست وزیر) ریاست جلسه را برعهده داشته باشد.
در ابتدای شروع جلسه ی هشتم شهریور شورای امنیت، رجایی چند بار خواست که جای خود را به باهنر بدهد تا وی جلسه را اداره کند، و او به کارهای دیگر رسیدگی کند، که باهنر مخالفت کرد، و از رجایی خواست که به عنوان آخرین بار در جلسه شرکت کند، او نیز پذیرفت، در این جلسه (مسعود کشمیری) نیز مثل سایر جلسات دبیر و منشی جلسه شورا بود و از کلیه ی مذاکرات یادداشت برداری می کرد، و در ضمن دعوت از اعضای جلسه و ضبط صحبت ها و مذاکرات نیز بر عهده ی وی بود.
جلسه با سخنان وحید دستجردی (رئیس شهربانی کل کشور) آغاز شد، بند آخر گزارش وی راجع به شهادت سرگرد همتی فرمانده ی یگان مالک اشتر بود، ساعت 14/15، آن گاه که رجایی در مورد جزئیات شهادت سوالاتی مطرح کرده بود و فرمانده سپاه و سرهنگ کتیبه در آن مورد توضیح می دادند، ناگهان بمب آتش زا منفجر شد و ظرف چند دقیقه طبقه اول ساختمان نخست وزیری به جهنمی از دود و آتش تبدیل شد.
حدود 15 دقیقه پس از انفجار هیچ کس از سرنوشت رجایی و باهنر اطلاعی نداشت.
جسدها به حدی سوخته بودند که قابل شناسایی نبودند، پس از رسیدن نیروهای امدادی و اطفاء آتش، اجساد کشته ها و مجروحین حادثه به بیمارستان منتقل شدند، سرانجام آخرین ساعات شب مشخص شد که دو یار و دو هم رزم، محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر به شهادت رسیده اند.
جسدهای این دو شهید از روی علایمی که روی دندان هایشان وجود داشت توسط اعضای خانواده شان شناسایی شدند.
مسأله قابل بررسی در جریان واقعه ی هشتم شهریور، نقش مسعود کشمیری به عنوان عامل انفجار نخست وزیری است، گرچه شخص یا گروهی مسئولیت انفجار را برعهده نگرفت و دستگاه های قضایی و امنیتی نیز شخص یا گروهی را به عنوان عامل انفجار معرفی نکردند.

با این حال اکثر افراد صاحب نظر و مطلعین احتمال قریب به یقین را در مورد کشمیری مطرح کرده اند، زیرا او ضبط صوت بزرگی را که ظاهراً برای ضبط مذاکرات بود، روبروی شهید رجایی و شهید باهنر قرار داده و و دقایقی پس از شروع جلسه آن محل را ترک کرده و از ساختمان نخست وزیری نیز خارج شده و در نهایت از کشور فرار کرده است.
همچنین وی چند روز قبل از حادثه خانه و خانواده اش را نیز به محل دیگری انتقال داده بود.
سرهنگ کتیبه که خود در جلسه حضور داشته، یادآور شده است که در گوشه ای از محل جلسه فلاکس چای وجود داشت که در حین جلسه هر کس می خواست برای خود چای می ریخت، لذا رفت و آمدهای افراد عادی بود و هیچ شکی را برنمی انگیخت، کشمیری از این مسأله استفاده کرده و خارج شده بود.

مسأله ی دیگر این است که عده ای در جریان انفجار و ساعت ها پس از آن، کشمیری را نیز جزء شهدا اعلام کرده و ظاهراً با جمع آوری خاکستر و سوخته هایی از اجساد و غیره آن را به عنوان تکه پاره های جسد کشمیری قلمداد کرده بودند، حتی روزنامه کیهان در نهم شهریور اعلام کردند که کشمیری از شهدای انفجار نخست وزیری است. در نتیجه کشمیری از این فرصت ایجاد شده استفاده کرد و از مرزهای کشور خارج شد...
همه جویای حال رجایی و باهنر بودند، این حالت گنگ و مبهم تا سحرگاه نهم شهریور برای مردم ادامه پیدا کرد عاقبت دقایقی پس از ساعت شش بامداد شورای موقت ریاست جمهوری طی اطلاعیه ای را شهادت رجایی و باهنر را اعلام و روز دوشنبه نهم شهریور را تعطیل عمومی و تا روز جمعه را عزای عمومی اعلام کرد، همچنین در این اطلاعیه اعلام شد که پیکرهای آن دو شهید از مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی به طرف بهشت زهرا تشیع خواهد شد...

... آمبولانس های حامل شهیدان رجایی و باهنر از ساعت 12 به سوی بهشت زهرا راه افتادند، ولی به دلیل ازدحام جمعیت به کندی حرکت می کردند، مشایعت کنندگان صفی در حدود 5 کیلومتر تشکیل داده بودند و به این خاطر ساعت ها امکان دفن شهدا وجود نداشت، در نهایت در ساعت 45/14 پیکر آن ها در مزارشان واقع در قطعه 24 بهشت زهرا قرار گرفت، و در ساعت 50/14 مراسم خاک سپاری شهید رجایی و در ساعت 10/15 مراسم خاکسپاری شهید باهنر انجام گرفت، بنا به گزارش مطبوعات داخلی و خارجی بیش از یک میلیون نفر در تشیع شهدای یاد شده شرکت کردند.
 

عامل ترور که بود؟
اکبر تهرانی می نویسد: مسعود کشمیری فرزند سعید متولد 1329 در کرمانشاه، او دارای مدرک لیسانس علوم اداری و مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران می باشد، پدر او کارمند بازنشسته شرکت نفت بود که در سال 1377 به علت سرطان در انگلستان فوت و دفن شده او قبل از انقلاب به وسیله پسردایی خود به نام ابوالفضل دلنواز، که برادر همسرش بود، که در درگیری مسلحانه معدوم شد، جذب سازمان منافقین گردید، ابتدا در بحث های خانوادگی از آن ها حمایت می کرد، لیکن به مرور زمان چهره ای حزب اللهی و حامی جمهوری اسلامی به خود گرفت، و در کار خود کمی پیچیده تر عمل کرد، وی پس از انقلاب نیز همچنان عضو سازمان منافقین بوده و اسامی مستعاری هم چون (حنیف) و (مجیب) داشته است.
کشمیری از ام الخبائثانی بود که ام الفسادی را هم با خود داشت، و به قدری نقش خود را خوب بازی می کرد که هیچ کس نمی توانست به او شک نماید. از اینرو نام او غالباً همراه با ریا و تزویرهایش بود، وی حتی دو خودکار در جیب داشت، که یکی برای نوشتن کار بیت المال و دیگری برای کار شخصی بود.

پس از انفجار نخست وزیری در نتیجه بازرسی از منزل وی، در مهرشهر کرج و آریاشهر، مأمورین با بزرگترین انبارهای اسلحه و مهمات روبرو شدند، و احراز گردید که افراد سطح بالای منافقین در این منازل به تشکیل جلسه می پرداخته اند، همسر وی مینو دلنواز هم از اعضاء فعال منافقین بوده است، که هم اکنون به همراه او متواری می باشد.
او مدتی در کمیته مستقر در اداره دوم ارتش و مدتی به عنوان نماینده نخست وزیری دولت موقت در نیروی هوایی در ساختمان مرکزی (ضداطلاعات سابق نیروی هوایی) که کلیه پرونده های کلیدی و اطلاعاتی پرسنل در آن بایگانی بود، مستقر گردید، این ساختمان در سه طبقه که در زمان طاغوت طبقه فوقانی آن کلاً در اختیار مستشاران آمریکایی بود، و طبقه وسط، ساختمان اداری، و گاهاً بازجویی از پرسنل هم در آنجا انجام می شد و طبقه زیرزمین، کلاً مملو از پرونده های اطلاعاتی بود.

همین که انقلاب شد، و یانکی ها گور خود را گم کردند، این ساختمان کلاً در اختیار پرسنل حزب اللهی نیروی هوایی قرار گرفت و از نام ضداطلاعات به (ف ا ا ا) یعنی فرماندهی اطلاعات و ارشاد اطلاعاتی تغییر نام پیدا کرد، که پرسنل مستقر در (ف ا ا ا) علاوه بر اینکه مسلح بودند، دسترسی به تمام اطلاعات نیروی هوایی را داشتند، (که البته حالیه مکان های اطلاعاتی ارتش حفاظت و اطلاعات نامیده می شود).
تا اینکه پس از چندی کشمیری ملعون این ننگ تاریخ با ظاهری فریبنده و اسلامی با در دست داشتن معرفی نامه از سوی دولت موقت، به (ف ا ا ا) راه یافت، و با پشتیبانی دولت موقت، کلیه پرونده های اطلاعاتی را در اختیار گرفت، و در کار خود مختار و هر کاری که می خواست می کرد، یادم نمی رود که یک روز به علت خارج نمودن پرونده های اطلاعاتی از ستاد، حتی با فرمانده وقت نیرو (سرلشکر باقری) درگیر شد.
او اعتماد پرسنل را نسبت به خودش به جایی رسانیده بود که به عنوان پیش نماز در (ف ا ا ا) جلو می ایستاد و پرسنل مخلص و انقلابی (ف ا ا ا) امثال اینجانب هم به عنوان مأموم پشت سر او نماز می گزاردیم!!!
تا اینکه وی به دفتر اطلاعات و تحقیقات نخست وزیری و از آنجا به دبیرخانه شورای امنیت راه یافت.
برابر مصاحبه یکی از عضو پیشین منافقین به نام (سعید شاهسوندی)، کشمیری مدت کوتاهی در ترکیه در یک خانه سازمانی زندگی می کرده، که با شاهسوندی همسایه بوده، که این خانه در حوالی خیابان فاتح استانبول (پشت مسجد فاتح که یکی از خلفاء و پادشاهان است) قرار داشته است.

او می گوید مدتی هم در منطقه شمالی استانبول زندگی می نمود، و ما مدتی هم در این محل با کشمیری و خانمش در این محل بودیم، بعضی از منافقین معتقدند او نیز همچون بسیاری از دیگر از اعضاء ارشد منافقین از سازمان بریده است، و برخی دیگر او را به دلیل جزا آشکار که مرتکب شده هم چنان محتاج منافقین می دانند، و از سوی معتقدند او با مسعود رجوی و مریم رجوی در اردن بسر می برد، لذا آنچه مسلم است تا این تاریخ این ملعون در امن و امان به زندگی گروهکی خود ادامه و تا به حال هیچ اقدامی برای دستگیری و محاکمه این یزید صفت از سوی ایران ظاهراً انجام نگرفته، امید است هر چه زودتر اقدامات قانونی بین المللی در این راستا انجام پذیرد.

1- شهید محمد علی رجایی، در سال 1312 هجری قمری در شهرستان قزوین متولد شد، تحصیلات ابتدایی را تا اخذ گواهینامه ششم ابتدایی در همین شهرستان به انجام رساند. در سن چهارسالگی از وجود داشتن نعمت پدر محروم شد و تحت تکفل مادر مهربان و منیع الطبع قرار گرفت. در سال 1327 به تهران مهاجرت کرد و سال بعد یعنی در 1328 وارد نیروی هوایی شد. در مدت 5 سال خدمت در نیروی هوایی، دوره متوسطه را با تحصیل شبانه گذراند، سپس در سال 1335 به دانشسرای عالی رفت و به سال 1338 دوره لیسانس خود را در رشته ریاضی به پایان برد و به سمت دبیر ریاضی به استخدام وزارت فرهنگ درآمد و به ترتیب در شهرستان های خوانسار، قزوین و تهران به تدریس اشتغال ورزید.
در سال 1340 به عضویت نهضت آزادی درآمد که منجر به دستگیری وی در اردیبهشت 1342 و پنجاه روز زندان شد. پس آزادی از زندان با شهید باهنر به سازماندهی مجدد هیات موتلفه پرداخت و برای پرورش افرادی که بتوانند نبردی مسلحانه را اداره نمایند به اعزام داوطلبانی به جبهه فلسطین دست زد. در همین رابطه و برای تکمیل برنامه مزبور (در سال 1350) خود شخصا به خارج از کشور سفر کرد. ابتدا به فرانسه و ترکیه رفت و از آنجا عازم سوریه شد.
پس از بازگشت به ایران ایشان با نهایت شجاعت و شهامت مدت دو سال، در زندان های انفرادی رژیم پهلوی انواع و اقسام شکنجه ها را تحمل نمود و چون کوهی استوار مقاومت کرد. در اثر این مقاومت ها او را به زندان قصر و سپس به اوین فرستادند. او در زندان به ماهیت واقعی منافقین پی برد و از آن ها تبری جست. دوران زندان مجموعا چهار سال به درازا کشید و شهید رجائی در سال 1357 با اوج گیری انقلاب اسلامی همراه دیگر زندانیان سیاسی آزاد شد و بلافاصله وارد مبارزات سیاسی و فرهنگی گردید و به اتفاق عده ای از همکارانش برای بسیج و سازماندهی مبارزات مخفی معلمان مسلمان، تلاش گسترده ای را آغاز کرد و موفق به ایجاد انجمن اسلامی معلمان شد. او در راه پیمایی های عظیم سال 1357 مخلصانه و با تمام توان کوشید و نقش موثری در فعالیت های تبلیغاتی آن ها داشت.
شهید رجائی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال 1358، مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را به عهده گرفت و در زمان وزارت خود موفق به دولتی کردن کلیه مدارس شد. سپس به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انتخاب گردید و به دنبال تمایل مجلس شورای اسلامی در تاریه 18/5/1359 به عنوان اولین نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران به مجلس معرفی و با رای قاطع به نخست وزیری انتخاب شد.

2- شهید دکتر محمدجواد باهنر، در سال 1312، در شهر کرمان در محله ی معروف به «محله شهر» متولد شد. او در پنج سالگی، به مکتب خانه رفت و در سن یازده سالگی به مدرسه ی معصومیه کرمان وارد شد و به آموزش علوم اسلامی پرداخت.
وی در سال 1332 برای ادامه تحصیل به قم رفت و در همان سال اول با شرکت در امتحانات متفرقه موفق به اخذ دیپلم و ثبت نام در دانشکده الهیات گردید. او در سال 1337 دوره ی لیسانس خود را به پایان رسانید و با پشت کاری که داشت مدرک دکتری را در پرونده ی خود ثبت گردانید. وی در طول این دوران فصل نامه تشیع را نیز منتشر ولی پس از هفتمین شماره، رژیم آن را توقیف کرد. در این بین وی که انتخاب گردیده شده بود در سال 1341 به ژاپن برای تبلیغات اسلامی برود سرنوشتش چنان رقم خورد که در ایران بماند و در متن مبارزات امام خمینی (ره) قرار گیرد.
وی که در سالگرد مراسم فیضیه قم یکی از سخنرانان بود دستگیر شد و به زندان قزل قلعه منتقل گردید و چهار ماه در آنجا به سر برد و پس از آن وارد نظام آموزش و پرورش گردید و یکی از خدماتش تدوین دروس تعلیمات دینی مدارس بود که البته به طبع رژیم پهلوی خوش نیامد.
از سال 1350 دکتر باهنر از سخنرانی ممنوع بود ولی کماکان ایشان در فعالیت های ضدطاغوتی فعال بود. وی پس از سقوط رژیم پهلوی پست های حساسی را عهده دار بود که شاید مهمترین آن نخست وزیری شهید محمدعلی رجایی بود.

منابع:
1- راعی کلوجه، سجاد. زندگی نامه سیاسی شهید رجائی، تهران: انتشارات مرکزی اسناد انقلاب اسلامی، 1384.
2- تهرانی، اکبر. طهران قدیم تا تهران جدید، تهران: نشر بوستان، 1389.
3- اندیشه های شهید باهنر، مجموعه ای از مقالات و سخنرانی ها، تهران: دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، 1362.
 

:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فرهنگیان
پنج شنبه 6 شهريور 1393

 

دخترموسی بن جعفرحضرت معصومه است   دختران را جمله سرور حضرت معصومه است

 

روزدختر شد گرامی باصفای مقدمش         دختر زهرای اطهرحضرت معصومه است

این که شد استان قم شهری مقدس اینچنین    عشق اول وآخر حضرت معصومه است

 

آمد اوچون بود دلتنگ برادر روزوشب                اورضاراهست خواهرحضرت معصومه است

شعر از فرهنگی بسیجی عبدالحمید روحانی

 


:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند